Založit novou webovou stránku nebo e-shopChci nový web

                                                                                                                                          

______________________________________________________________________________________________________

Desatero pro zdravá záda    

 

---- Těmito pravidly se řídí klienti docházející na Dornovu metodu. Jsou určena lidem, kteří trpí skoliózou páteře, výhřezy plotének či jinými vadami pohybového aparátu. ----

                                                                                           

1Nedávám nohu přes nohu - způsobuje mi to povytažení hlavice z kyčelního kloubu a tím  nesouměrnou délku nohou. I když to nevnímám, trpí moje hrudní a bederní páteř. (Můžu dávat přes sebe jen kotníky.)

2. K zemi se neohýbám, ale jdu do dřepu. Zvedám se pomocí síly nohou, ne přes bedra. Břemena ze země zvedám vždy ze dřepu.

3. Nosím batůžek. Lehkou kabelku nosím do kříže před tělem. Nikdy nenosím tašku přes rameno. Nikdy nenosím kabelku s krátkým uchem – do podpaží.

4. Nákup nosím rovnoměrně rozložený ve dvou taškách.

5. Nosím pohodlnou obuv s měkkou podrážkou, zmírňuji tím otřesy páteře při chůzi. Také často chodím naboso - je to blahodárné pro nožní klenbu a celé držení těla.

6. Chodím plavat.

7. Vyhýbám se sportům, které způsobují otřesy páteře (skoky, dopady, míčové hry…) Věnuji se šetrnému strečinkovému cvičení na posílení zádových, bederních a hýžďových svalů (kalanetika, pilates, jóga, taj-či…).

8. Monitor mého počítače je umístěn ve výšce očí.

9. Když telefonuji, nikdy si nepřidržuji telefon mezi tváří a ramenem, telefon držím rukou.

10. Pro vyplavování škodlivin z těla dbám na svůj pitný režim (obyčejná voda, ovocné a bylinkové čaje, šťávy bez cukru). Omezím pití minerálek nebo jiných nápojů s bublinkami (bublinky kysličníku okyselují moje tělo, zatěžují ledviny a v kloubech se mi ukládají soli).

 

A na závěr ještě jedno důležité a často přehlížené pravidlo pro zdravá záda: nemám nadváhu. Pomocí indexu BMI si mohu zjistit, jakou optimální hmotnost by měla moje kostra "nosit". Pokud ji celé roky zatěžuji nadbytečnými kily, nemohu se divit, že moje nosné klouby (kolena, kyčle, oblast beder, oblast kotníků) a celá páteř velmi trpí...

 

 

                                                                  

TOPlist